Pasztet z soczewicy z ogórkami kiszonymi


Jest to jeden z ulubionych pasztetów całej rodziny. Zaczynam go piec jak tylko robi się chłodno i na zmianę z tym pasztetem robię do wiosny.
Wśród przyjaciół też cieszy się niesłabnącym powodzeniem.

Składniki:

- 2 szklanki ugotowanej zielonej albo brązowej soczewicy (200 g suchej)
- szklanka ugotowanej kaszy jaglanej (100 g suchej kaszy)
- 2- 3 ogórki kiszone pokrojone w kostkę
- cebula
- ząbek czosnku
- 100 ml oleju + kilka łyżek
- 2-3 łyżki sosu sojowego
- 2 ziarna ziela angielskiego
- 2 liścielaurowe
- łyżeczka suszonego koperku
- 1/2 łyżeczki suszonej natki pietruszki
- 1/2 łyżeczki majeranku
- 1/4 łyżeczki lubczyku
- 1/4 łyżeczki cząbru
- 1/8 łyżeczki mielonej kolendry
- sól
- czarny pieprz

Przygotowanie:

1. Cebulę pokroiłam w kostkę. Na patelni z rozgrzanym olejem umieściłam cebulę razem z liśćmi laurowymi i zielem angielskim. Smażyłam na wolnym ogniu do momentu, aż cebula się zeszkliła. Wyjęłam przyprawy, a cebulę przełożyłam do miski, w której znajdowały się ugotowana kasza jaglana i soczewica. 
2. Do kaszy, soczewicy i cebuli dodałam olej, sos sojowy i przyprawy. Całość miksowałam za pomocą ręcznego blendera na gładko. Doprawiłam do smaku. Dodałam ogórki i całość wymieszałam. 3. Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni C. 
4. Masę wyłożyłam do wysmarowanej olejem (lub wyściełanej papierem do pieczenia) foremki. 
5. Pasztet piekłam 45 minut. Studziłam w foremce kilka godzin. Na drugi dzień wyjęłam z foremki.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz