Pikantne curry z batatów

Składniki:

- 2 łyżki oleju kokosowego
- łyżka czerwonej pasty curry
- szczypta płatków chili
- 3 cm kawałek świeżego imbiru
-  2 duże bataty
- 2 marchewki
- 2 ząbki czosnku
-  puszka ciecierzycy (400 g)
- puszka pełnotłustego mleka kokosowego
-  łyżka przecieru pomidorowego
- 3 łodygi selera naciowego
-  sól do smaku
- czarny pieprz do smaku

Przygotowanie:

1. Bataty obrałam i pokroiłam w kilku centymetrową kostkę.
2. W dużym rondlu rozgrzałam olej kokosowy. Wrzuciłam pokrojone bataty, dodałam pastę curry. Wymieszałam, i co jakiś czas mieszając podsmażyłam na złoty kolor. 
3. Marchewkę obrałam i pokroiłam w plasterki. To samo zrobiłam z selerem naciowym.  
4. Wlałam mleko kokosowe i dwie szklanki wody. Dodałam przecier pomidorowy, odsączoną ciecierzycę, marchew, selera, obrany i starty na tarce imbir oraz czosnek. Wymieszałam. 
5. Dosmaczyłam chilli, solą i pieprzem, zamieszałam. Przykryłam pokrywką, zmniejszyłam gaz do minimum. Od czasu do czasu mieszając, dusiłam pod przykryciem 45 minut, aż bataty stały się miękkie.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz