Kasza jęczmienna z kurkami

Składniki:

- szklanka kaszy jęczmiennej
- 300 g kurek
- 2 ząbki czosnku
- cebula
- litr wywaru z warzyw
- duży, dojrzały pomidor
- 150 ml białego wina
- 6 łyżek tartego parmezanu
- sól do smaku
- czarny pieprz do smaku
- natka pietruszki
- masło do smażenia
- olej

Przygotowanie

1. Kurki opłukałam energicznie pod bieżącą wodą (nie za długo, aby nie wchłonęły jej zbyt wiele). Oczyściłam i osuszyłam. Większe przekroiłam na pół.
2. Cebulę pokroiłam w kostkę, a czosnek posiekałam.
3. Na dużej patelni rozgrzałam masło. Wrzuciłam cebulę i na małym ogniu smażyłam około 2 minut, aż się zeszkliła. Dodałam czosnek i kaszę jęczmienną. Wymieszałam i smażyłam kolejną minutę.
4. Wlałam wino, zamieszałam. Kiedy alkohol odparował, dodałam wywar z warzyw i pod przykryciem gotowałam około 15 minut do czasu kiedy kasza wchłonęła cały płyn.
5. Zdjęłam pokrywkę z patelni, wlałam łyżkę oleju. Kiedy się porządnie rozgrzał dodałam kurki, które smażyłam około 5 minut.
6. Na koniec dodałam pokrojonego w kostkę pomidora i parmezan. Całość doprawiłam solą, pieprzem i smażyłam przez 2- 3 minuty.
7. Danie podałam oprószone liśćmi natki pietruszki.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz