Czerwone curry z kalafiora

Składniki:
 - jeden duży kalafior
- 3- 4 marchewki
- duża cebula
 - 3 ząbki czosnku
- łyżeczka czerwonej pasty curry (opcjonalnie)*
- puszka krojonych pomidorów bez skóry (400 g)
- puszka mleka kokosowego (400 g)
-1,5 łyżeczki curry indyjskiego
- 1/2 łyżeczki kurkumy
- 1/4 łyżeczki imbiru
- sól i czarny pieprz do smaku
- 2 łyżki oleju
- natka kolendry lub pietruszki

Przygotowanie:

1. Kalafiora podzieliłam na różyczki. 
2. Marchewkę obrałam i pokroiłam w plasterki. 
3. Cebulę obrałam i posiekałam w piórka.
4. Obrany czosnek drobno posiekałam.
5. Różyczki kalafiora i plasterki marchewki obgotowałam w osobnych garnkach na półtwardo (około 7-8 minut). Gotowe odcedziłam.
6. Na dużej, głębokiej patelni rozgrzałam olej, zeszkliłam cebulę, dodałam czosnek i przyprawy. Po kilkunastu sekundach dołożyłam rozdrobnione pomidory.  Doprowadziłam do wrzenia. 
7. Dodałam obgotowane warzywa. Starannie wymieszałam i ponownie zagotowałam. 
8. Wlałam mleko kokosowe, które delikatnie połączyłam z sosem. Doprawiłam do smaku solą, pieprzem i czerwonym curry (opcjonalnie)
9. Przed podaniem oprószam natką kolendry. 

* Dla mnie to danie bez czerwonej pasty curry "nie istnieje", jest zdecydowanie za mdłe i nie jestem w stanie go zjeść. Natomiast reszta domowników zachwyca się curry z kalafiora w wersji "podstawowej" czyli bez tej pasty, która bardzo zaostrza smak całej potrawy.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz