Zupa z ziemniaków i porów

Składniki:

- 2 marchewki
- 2 łodygi selera naciowego
- 2 średnie cebule
- 2 ząbki czosnku
- 2 łyżki oliwy
- 1,8 litra bulionu warzywnego
- 400 g ziemniaków
- 400 g pora ( biała część)
- sól do smaku
- czarny pieprz do smaku
- natka pietruszki

Przygotowanie:


1. Marchewki obrałam i pokroiłam w grube plasterki. 
2. Cebule obrałam i grubo posiekałam. 
3. Czosnek obrałam i pokroiłam na plasterki, tak samo na plasterki pokroiłam selera naciowego.
4. Odcięłam końcówki porów, przekroiłam je wzdłuż na cztery części, umyłam pod bieżącą wodą, osuszyłam i pokroiłam na centymetrowe plasterki.
5. W dużym garnku rozgrzałam oliwę, dodałam wszystkie obrane i pokrojone składniki. Wymieszałam. Pod uchyloną pokrywką dusiłam 10 minut.
6. Ziemniaki obrałam i pokroiłam na centymetrowe kostki.
7. Do duszących się warzyw wlałam bulion, dodałam ziemniaki. Wymieszałam i zagotowałam. Zmniejszyłam gaz i na wolnym ogniu pod przykryciem gotowałam zupę 10 minut.
8. Gotową zupę dosmaczyłam solą i pieprzem. Podałam z natką pietruszki.

Inspiracja:Jamie Oliver

1 komentarz