Mrożona gryczanka na śniadanie

Kasza gryczana jest jedną z moich ulubionych kasz, ale stosunkowo niedawno odkryłam, że można jeść ją i na słodko. Teraz gości u mnie na stole kilka razy w tygodniu. Dzisiejsza gryczanka nie wymaga gotowania, jest niewiarygodnie prosta w zrobieniu i bardzo pożywna!


Składniki:

- szklanka surowej, niepalonej kaszy gryczanej
- 3/4 szklanki mleka migdałowego 
- łyżka nasion Chia
- 1/8 szklanki ciekłego słodzika (syrop z agawy albo syrop klonowy)
- szczypta soli
-1/2  łyżeczki ekstraktu wanilii
- 1/2 łyżeczki cynamonu

Dodatki (do wyboru):

- suszone albo świeże owoce
- surowe kakao
- masło orzechowe
- konfitura
- orzechy

Przygotowanie:

1. Do miski wlałam szklankę  surowej kaszy gryczanej i 2 szklanki wody. Moczyłam co najmniej przez godzinę, ale najlepiej przez całą noc. Po wchłonięciu płynu kilkakrotnie ją wypłukałam.
2. Umieściłam kaszę gryczaną w kielichu blendera  razem z migdałowym mlekiem, nasionami chia i wanilią. Miksowałam, aż uzyskałam gładką masę. Dodałam słodzik i cynamon do smaku 
3. Rozlałam do szklanek i udekorowałam ulubionymi dodatkami.  Dobrze smakuje na zimno.. Taką gryczankę można trzymać w lodówce i cieszyć się nią następne kilka dni. 




Brak komentarzy

Prześlij komentarz