Zupa z zielonego groszku i mięty



Składniki:

- 2 marchewki
- 2 łodygi selera naciowego
- 2 średnie cebule
- 2 ząbki czosnku
- 2 łyżki oliwy
- 1,8 litra bulionu warzywnego
- 800 g mrożonego zielonego groszku
- pęczek świeżej mięty
- sól do smaku
- czarny pieprz do smaku

Przygotowanie:

1. Marchewki obrałam i pokroiłam w grube plasterki.
2. Cebule obrałam i grubo posiekałam. 
3. Czosnek obrałam i pokroiłam na plasterki, tak samo na plasterki pokroiłam selera naciowego.
4. Oliwę rozgrzałam w dużym rondlu. Dodałam do niego pokrojone składniki, całość wymieszałam. Gotowałam około 10 minut pod uchyloną pokrywką, aż marchewki stały się miękkie, a cebula złocista.
5. Wlałam 1,8 l bulionu warzywnego, dodałam zielony groszek. Całość dobrze wymieszałam i zagotowałam. Zmniejszyłam ogień do małego i gotowałam 10 minut. Kiedy groszek zrobił się miękki dodałam listki mięty, doprawiłam zupę solą i pieprzem i zmiksowałam do uzyskania gładkiej konsystencji.

Inspiracja: Jamie Oliver


Brak komentarzy

Prześlij komentarz