Zupa krem z kalafiora




Składniki:


- cebula
- ziemniak
- kalafior
- ½ łyżeczki kminu rzymskiego
- ½ łyżeczki imbiru
- ¼ łyżeczki chili
- ¼ łyżeczki kurkumy
- szczypta kardamonu
- szczypta cynamonu
- olej do smażenia
- 1 ½ l bulionu warzywnego
- sól

Do podania:

- wędzona papryka,
- oliwa
- świeża kolendra

Przygotowanie:

1. Cebulę pokroiłam w pióra.  Ziemniaka obrałam i pokroiłam w kostkę. 
2. Na dnie garnka rozgrzałam kilka łyżek oleju i dodałam cebulę oraz ziemniaka. Chwilę szkliłam i wsypałam wszystkie przyprawy. Podsmażałam na małym ogniu przez 4-6 minut. 
3. W międzyczasie kalafiora podzieliłam na bardzo małe różyczki. Dodałam do warzyw, wymieszałam i zalałam bulionem. 
4. Gotowałam pod przykryciem do czasu, aż kalafior stał się miękki (około 15 minut). 
5. Ugotowane warzywa zmiksowałam na gładki krem, doprawiłam solą i rozlałam do misek. 
6. Podałam skropione olejem, posypane wędzoną papryką i świeżą kolendrą.

przepis: Jadłonomia


Brak komentarzy

Prześlij komentarz