Bananowe placki z mąki teff


Składniki:

- 2 łyżki nasion lnu
-  2-3 dojrzałe banany 
- 1½ szklanki waniliowego sojowego mleka
-  1 łyżeczka ekstraktu z wanilii 
- 1 łyżka miodu
- 1 ½ łyżki oleju
- 1½ szklanki mąki Teff 
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
- ½ łyżeczki cynamonu 
- ¼ łyżeczka soli morskiej 

Przygotowanie:

1. Len zmieliłam w młynku do uzyskania proszku.
2.  W dużej misce umieściłam banany, mleko sojowe, ekstrakt z wanilii, miód i ½ łyżeczki oleju. Dokładnie wymieszałam. 
3. W drugiej misce połączyłam ze sobą mąkę teff, proszek do pieczenia, sól morską i cynamon. 
4. Wymieszałam zawartości obu misek do połączenia wszystkich składników.
5. Patelnię ustawiłam na średnim ogniu, rozprowadziłam na niej pędzlem olej. Kiedy się rozgrzał nakładałam po łyżce stołowej ciasta na placka. Smażyłam przez 3-4 minuty dopóki nie zobaczyłam pęcherzyków powietrza. Przekręciłam i smażyłam przez następną minutę. 
Placki można podać z jogurtem, z ulubionym syropem albo same.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz