Bezglutenowe placki z gruszką z mąki teff


Składniki:

- ¾ szklanki mąki teff
- ½  łyżeczki proszku do pieczenia (najlepiej bez glutenu)
- ½ łyżeczki cynamonu
- ¼ łyżeczki soli
- ⅔ szklanki mleka ryżowego (albo orzechowego)
- łyżka syropu klonowego
- ½ łyżeczki ekstraktu z wanilii
- nasiona z jednego granatu
-  gruszka
-  olej kokosowy do smażenia

Przygotowanie:

 1. Gruszkę pokroiłam w kostkę i oprószyłam cynamonem. Roztopiłam małą łyżkę oleju kokosowego i posmarowałam nim gruszki, aż stały się ciepłe i lekko zmiękczone. Odłożyłam na bok.
2. Granat obrałam i wyjęłam z niego pestki.
3.W osobnych miseczkach połączyłam  suche składniki i mokre składniki. 
4. Wlałam mokre składniki do suchych i wymieszałam. 
5. Na patelni roztopiłam kolejną małą łyżkę oleju kokosowego. Wlałam ciasto (po 1-2 łyżkach stołowych). Rozsypałam kawałki gruszki na placek przed jego ścięciem. Odwróciłam placki na drugą stronę, kiedy na ich powierzchni pojawiły się małe pęcherzyki. Smażyłam jeszcze przez minutę.
6. Podałam z pozostałymi posiekanymi gruszkami i granatami.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz