Pikantna zupa z dyni


Zupa ta jest powtórką jednej z moich ulubionych zup z batatów. Tylko, że tym razem bataty zastąpiłam dynią piżmową, chorizo salami, a natkę pietruszki szczypiorkiem. I jest tak samo obłędna w smaku jak tamta.

Składniki:

- 2 marchewki
- 2 łodygi selera naciowego
- 2 średnie cebule
 - 2 ząbki czosnku
- 1,5 litra bulionu warzywnego
- 800 g dyni piżmowej
- 150- 200 g ostrego salami
- pęczek szczypiorku
- 2 łyżki oliwy
- czubata łyżeczka curry
- sól do smaku
- czarny pieprz do smaku
- garść pestek dyni, do podania 

 Przygotowanie

 1. Marchewki obrałam i pokroiłam w grube plasterki. 
 2. Cebule obrałam i grubo posiekałam. 
3. Czosnek obrałam i pokroiłam na plasterki, tak samo na plasterki pokroiłam selera naciowego. 
4. Obrałam i pokroiłam dynię. 
5. Salami pokroiłam na plasterki. 
6. Umyty i osuszony szczypiorek drobno posiekałam. 
7. Oliwę rozgrzałam w dużym rondlu. Dodałam do niego pokrojone składniki i curry, całość wymieszałam. Gotowałam około 10 minut pod uchyloną pokrywką, aż marchewki stały się miękkie, a cebula złocista. 
 8. Wlałam 1,5 l bulionu warzywnego. Całość dobrze wymieszałam i zagotowałam. Zmniejszyłam ogień do małego i gotowałam 10 minut, aż dynia zrobiła się miękka. 
9. Doprawiłam solą i pieprzem. Całość zmiksowałam i posypałam uprażonymi na suchej patelni pestkami dyni.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz