Zupa z batatów i chorrizo

Składniki:

- 2 marchewki
- 2 łodygi selera naciowego
- 2 średnie cebule
 - 2 ząbki czosnku
- 1,8 litra bulionu warzywnego
- 800 g batatów
- 200 g chorizo
- pęczek natki pietruszki
- 2 łyżki oliwy
- czubata łyżeczka curry
- sól do smaku
- czarny pieprz do smaku
- papryczka chili

Przygotowanie:


1. Marchewki obrałam i pokroiłam w grube plasterki. 
2. Cebule obrałam i grubo posiekałam.
3. Czosnek obrałam i pokroiłam na plasterki, tak samo na plasterki pokroiłam selera naciowego.
4. Obrałam i pokroiłam bataty.
5. Kiełbasę chorizo pokroiłam na plasterki.
6. Umytą i osuszoną natkę pietruszki drobno posiekałam.
7. Oliwę rozgrzałam w dużym rondlu. Dodałam do niego pokrojone składniki i curry, całość wymieszałam. Gotowałam około 10 minut pod uchyloną pokrywką, aż marchewki stały się miękkie, a cebula złocista. 
8. Wlałam 1,8 l bulionu warzywnego. Całość dobrze wymieszałam i zagotowałam. Zmniejszyłam ogień do małego i gotowałam 10 minut, aż bataty stały się miękkie.
9. Dosmaczyłam solą i pieprzem. Całość zmiksowałam i posypałam drobno posiekaną papryczką chili.

Przepis: Jamie Oliver

Brak komentarzy

Prześlij komentarz