Babka drożdżowa

Składniki:

- 40 g świeżych drożdży
- 1 szklanka cukru
- 4 jajka
- 1 opakowanie cukru z prawdziwą wanilią
- szklanka mleka
- 200 g masła
- 500 g mąki pszennej typ 500
- skórka otarta z 1 cytryny
- 100 g rodzynek (namoczonych i osuszonych)
- szczypta soli
- cukier puder do posypania (opcjonalnie)

Przygotowanie:

1. Drożdże z cukrem i cukrem waniliowym utarłam w makutrze (może być gliniana miska). Wbiłam dwa całe jajka i 2 żółtka (2 biała zostawiłam i zrobiłam z nich na następny dzień małe bezy ) i jeszcze chwile ucierałam. 
2. W gorącym mleku rozpuściłam masło i kiedy przestygło przelałam do masy drożdżowej.Wsypałam mąkę, sól, skórkę z cytryny i wyrabiałam ciasto.
3. Wymoczone i osuszone rodzynki oprószyłam maką i dodałam do ciasta. Ponownie wyrabiałam, aż ciasto uzyskało konsystencję gęstej śmietany.
4. Przelałam je do natłuszczonej i oprószonej mąką dużej formy z kominem. Przykryłam ścierką i odstawiłam na 4 godziny.
5. Kiedy do brzegu formy został 1 cm, wstawiłam babkę do rozgrzanego do 160 stopni C piekarnika (z termoobiegiem) i piekę 40 minut.
6. Przed podaniem można oprószyć cukrem pudrem.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz