Muffinki z ananasem

Składniki:

- 1,5 szklanki mąki 
- 2/3 szklanki cukru 
- 1 duże jajko 
- 100 ml maślanki 
- 80 ml syropu ananasowego (z puszki, po ananasach) 
-  0,5 szklanki oleju 
- 0,5 szklanki płatków owsianych (górskich) 
-1,5 łyżeczki (płaskiej) proszku do pieczenia 
- 3/4 łyżeczki (płaskiej) sody oczyszczonej
-  250 g ananasów z puszki, pokrojonych na kawałki

Składniki na kruszonkę:

- garść płatków migdałowych
- około 2- 3 łyżek cukru trzcinowego

1. W salaterce wymieszałam suche składniki: mąkę, cukier, płatki owsiane, proszek do pieczenia i sodę. 
2. W drugim naczyniu połączyłam mokre produkty: maślankę, olej, roztrzepane jajko i syrop ananasowy.
3. Połączyłam ze sobą zawartości obu naczyń, wymieszałam do połączenia się składników i wmieszałam pokrojonego ananasa.
4. Formę do muffin wyłożyłam papilotkami (można papierem do pieczenia) i wypełniłam je ciastem do 3/4 wysokości. Z wierzchu posypałam płatkami migdałowymi i cukrem.
5. Muffiny włożyłam do piekarnika rozgrzanego do 190 stopni C i piekłam 25 minu.

przepis: Moje Wypieki

Brak komentarzy

Prześlij komentarz