Pasztet z amarantusa


Składniki:

-100 g ziaren amarantusa 
- 200 g czerwonej soczewicy
-  2 marchewki 
- 1/2 cukinii 
- 4 różyczki brokuła
-  2 jajka 
- łyżka mąki pełnoziarnistej 
-  2 ząbki czosnku
- garść posiekanych liści  natka pietruszki, koperku i szczypiorku
- sól do smaku
- czarny pieprz do smaku
- olej albo oliwa z oliwek do wysmarowania blachy

Przygotowanie:

1. W oddzielnych garnkach ugotowałam do miękkości amarantus* , czerwoną soczewicę oraz obrane i umyte warzywa.

2. Kiedy amarantus, soczewica i warzywa były miękkie, odcedziłam je z wody i umieściłam w dużej misce. Dodałam do nich przeciśnięte ząbki czosnku, jaja, mąkę, posiekane zioła, odrobinę soli i pieprzu. 
3. Za pomocą ręcznego blendera wszystkie składniki zmiksowałam na gładką masę. W razie potrzeby doprawiłam solą i pieprzem i przelałam do wysmarowanej oliwą blachy (pasztet upiekłam w keksówce o wymiarach 25 x 13,5 cm).
4. Pasztet piekłam przez 50- 60 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C.


Ziarna amarantusa zagotowałam w potrójnej ilości osolonej wody i gotowałam na małym ogniu przez 15 minut. Odcedziłam na najdrobniejszym sitku. (1 płaska łyżeczka soli na 1 szklankę wody)

1 komentarz