Babka z makiem


Składniki:

- 200 g mąki pszennej
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- 250 g masła
- 4 jajka
- 250 g cukru
- 200 g mąki ziemniaczanej
- 1/3 szklanki mleka sojowego (można zastąpić krowim)
- 1 szklanka suchego maku
- masło + bułka tarta do formy

Opcjonalnie:

- cukier puder do posypania babki
- na lukier:  0,5 szklanki cukru pudru

- 3 łyżki soku z cytryny ( cukier puder ucieram z sokiem z cytryny i lukruję jeszcze ciepłą babkę). 


Przygotowanie:

1. Mąkę przesiałam przez sito i połączyłam z proszkiem do pieczenia.
2. Masło utarłam używając miksera. W czasie miksowania dodawałam stopniowo jajka, cukier, mąkę ziemniaczaną i mąkę pszenną z proszkiem do pieczenia.
3. Do utartego ciasta wlałam mleko, wsypałam mak i jeszcze raz dokładnie wymieszałam.
4. Ciasto wlałam do formy wysmarowanej tłuszczem i obsypanej bułką tartą.
5. Piekłam 50 minut w piekarniku nagrzanym do 170 stopni C.
6. Gotową babkę można posypać cukrem pudrem lub polukrować.


3 komentarze

  1. Pysznie makowa! Chcę kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmm.. musi być przepyszne ciasto, kocham wszystko, co z makiem ;)
    Zapraszam do mnie: http://snowarskakarolina.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń