Pasztet wegetariański z żurawiną


Składniki:


- 2 szklanki ugotowanej brązowej lub zielonej soczewicy (około 200 g nieugotowanej)*
-  1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej (około 100 g suchej kaszy)*
-  100 ml oleju
- 2 cebule
-  4 łyżki suszonej żurawiny
- 3 łyżki sosu sojowego
-  2 liście laurowe
- 2 ziarna ziela angielskiego
- 2 goździki
- 3/4 łyżeczki majeranku
- 1/2 łyżeczki cząbru
- 1/4 łyżeczki lubczyku
- szczypta gałki muszkatołowej
-  sól do smaku
- czarny pieprz do smaku
- kilka łyżek oleju do smażenia

Przygotowanie:


* Kaszę przed ugotowaniem zalewam zimną wodą i odstawiam na godzinę. Po upływie tego czasu wylewam z kaszy wodę i wrzucam ją na osolony wrzątek z łyżką oliwy (proporcja kaszy i wody 2:1 czyli np. na szklankę kaszy daję dwie szklanki wrzącej wody). Po okołu 15 minut kiedy woda wsiąkła w kaszę, wyłączam gaz, garnek z kaszą przykrywam i odstawiam na kilka minut.



** Zieloną soczewicę warto przed gotowaniem namoczyć 30 minut, skróci to czas jej gotowania. Nie gotuję jej dłużej niż 20 minut. Brązową soczewicę po namoczeniu gotuję do 50 minut.


1. Cebulę pokroiłam w kostkę. Na patelni z rozgrzanym olejem umieściłam cebulę razem z liśćmi laurowymi, zielem angielskim i goździkami. Smażyłam na wolnym ogniu do momentu, aż cebula się zeszkliła. Wyjęłam przyprawy, a cebulę przełożyłam do miski, w której znajdowały się ugotowana kasza jaglana i soczewica.
2. Do kaszy, soczewicy i cebuli dodałam olej, sos sojowy i przyprawy. Całość miksowałam za pomocą ręcznego blendera na gładko. Doprawiłam do smaku. Dodałam żurawinę, którą wymieszałam ze zmiksowanymi składnikami.
3. Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni C. 
4. Masę wyłożyłam do wysmarowanej olejem (lub wyściełanej papierem do pieczenia) foremki.
5. Pasztet piekłam 45 minut. Studziłam w foremce kilka godzin. Na drugi dzień wyjęłam z foremki.

przepis: Jadłonomia


1 komentarz