Karmelizowana brukselka


Składniki:

- 450 g brukselki
- 2 łyżki oliwy extra virgin do smażenia
- solidna szczypta soli
- oliwa dobrej jakości do skropienia brukselki
- sok z połówki cytryny

Przygotowanie:  


1. Brukselkę umyłam, oczyściłam ze zwiędłych liści i gotowałam na parze 7 minut, aż do miękkości. Ostudziłam i przekroiłam wzdłuż.
2. W dużym rondlu podgrzałam oliwę na średnim ogniu, ułożyłam pojedynczą warstwę brukselki przekrojoną stroną do spodu (w razie potrzeby smażę ją partiami). Smażyłam 4- 5 minut, aż zrobiła się równomiernie brązowa. W czasie smażenia nie potrząsałam rondlem ani nie mieszałam brukselki. 
3. Kiedy brukselka zbrązowiała, obróciłam połówki na drugą stronę i smażyłam jeszcze 3 minuty.
4. Przełożyłam do półmiska, posoliłam, skropiłam dobrą oliwą i na każdą połówkę wycisnęłam po kilka kropel soku z cytryny.

przepis pochodzi z książki Gwyneth Paltrow "Córeczka tatusia".




Brak komentarzy

Prześlij komentarz