Kokosowe bułki pszenno - razowe

Składniki:

- 350 g mąki pszennej tortowej
- 150 g mąki pszennej razowej
 - 0,5 łyżeczki soli
- 50 g cukru trzcinowego + 1 łyżka do zaczynu
- 20 g świeżych drożdży
- 1 łyżka rozpuszczonego masła
- 300 ml mleka kokosowego o zawartości tłuszczu 20%
- 2 łyżki wiórek kokosowych

Przygotowanie:

1. Z drożdży zrobiłam zaczyn. W tym celu w 100 ml letniego (ale nie gorącego!) mleka pokruszyłam drożdże, dodałam 2 łyżki mąki i łyżkę cukru. Wymieszałam i odstawiłam w ciepłe miejsce na kwadrans.
2. Obie mąki przesiałam, dodałam cukier, sól, wiórki kokosowe, wyrośnięty zaczyn, pozostałe 200 ml mleka i wyrabiałam ciasto  ręcznie przez 5 minut (gdyby mąki potrzebowały więcej płynu to dolewam mleko albo letnią wodę). Po 5 minutach wyrabiania dodałam rozpuszczone masło i wyrabiałam następne 5 minut.
3. Odstawiłam pod przykryciem z lnianej ściereczki (można z folii spożywczej) do wyrośnięcia w ciepłe miejsce do czasu, aż ciasto podwoiło objętość.
4. Wyrośnięte ciasto podzieliłam na 80-90 gramowe kawałki, z których uformowałam bułki. Ułożyłam na blasze wyściełanej papierem do pieczenia i pozostawiłam na 20 - 30 minut w ciepłym miejscu do wyrośnięcia.
5. Nagrzałam piekarnik do 180 stopni i piekłam w nim bułki na złoty kolor przez 20 - 25 minut. Przed pieczeniem można oprószyć bułki wiórkami kokosowymi.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz