Waniliowe muffinki sowy


Składniki suche:



- 125 g mąki

- 1/2 szklanki cukru
- 24 g cukru waniliowego (1,5 opakowania)
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia


Składniki mokre:



- 0,5 szklanki mleka

- 1/4 szklanki oleju roślinnego
- 1 jajko
- łyżeczka esencji waniliowej

Składniki do wykonania sów



- 100 g gorzkiej czekolady

- 2 łyżki masła 82%
- duże opakowanie ciasteczek Oreo lub jakiś innych przekładanych białym kremem
- drażetki typu m&m`s żółte i brązowe


Przygotowanie:



1. Piekarnik rozgrzałam do 200 C.
2. Foremki do muffin wyłożyłam papilotkami.

3. W jednej misce połączyłam składniki suche, a w drugiej mokre. 
4. Następnie wymieszałam wszystkie składniki razem.  
5. Masę wlałam do foremek do 3/4 wysokości. 
6. Piekłam 20 minut do tzw. suchego patyczka.
7. Po wystudzeniu babeczki wyrównałam nożem, żeby były płaskie.

8. Czekoladę rozpuściłam z masłem w kąpieli wodnej, odstawiłam do lekkiego zgęstnienia. Zgęstniałą masą posmarować babeczki.
9. Ciasteczka Oreo rozdzieliłam na pół: na część z kremem i część bez kremu. Część bez kremu przekroiłam na pół.
10. Na jeszcze niezastygniętą czekoladę przykleiłam oczy sówek i powieki (źrenice przykleiłam przy pomocy czekolady). Dzióbki i źrenice zrobiłam z m&m’sów. 


* pomysł na sowy: internet


Brak komentarzy

Prześlij komentarz