Muffinki kakaowe z kremem z prażonymi orzechami pekan

 Składniki:


- 1,25 filiżanki mąki tortowej
- 2 łyżki gorzkiego kakao
- 0,75 łyżeczki proszku do pieczenia
- 0,25 łyżeczki soli
- 0,5 filiżanki maślanki lub kefiru
- 1 łyżeczka esencji waniliowej
- 0,5 łyżeczki octu
- 0,75 filiżanki cukru
- 4 łyżki masła w temperaturze pokojowej
- 1 duże jajko w temperaturze pokojowej


Składniki na krem:


- 340 g serka śmietankowego w temperaturze pokojowej
- 6 łyżek masła w temperaturze pokojowej
- 0,5 łyżeczki esencji waniliowej
- 1 filiżanka przesianego cukru pudru
- 0,5 filiżanki orzechów pekan
- 4 łyżki roztopionego masła
- szczypta soli


Przygotowanie babeczek:


1. W misce wymieszałam mąkę, kakao, proszek do pieczenia i sól.
2. w małym naczyniu połączyłam maślankę, ekstrakt waniliowy i ocet. 
3. W dużej misce ubiłam cukier, jajko i masło. Stopniowo dodawałam do niej mąkę na przemian z maślanką. Mieszałam mikserem ustawionym na najniższe obroty, do uzyskania jednolitej masy. 
4. Równe porcje nakładałam do przygotowanych foremek, wypełniając je do 3/4 wysokości.  Piekłam około 22 minut, aż patyczek wbity w środek ciastka był suchy. 
5. Po upieczeniu babeczki na 5 minut zostawiłam w formie, następnie przełożyłam je na kratkę do całkowitego wystudzenia.


Przygotowanie kremu:


1. Mikserem ustawionym na wysokie obroty ubiłam masło, serek i esencję waniliową. Stopniowo dodawałam cukier puder i mieszałam do połączenia składników.
2. Orzechy uprażyłam, pozostawiłam do ostygnięcia. Następnie drobno je posiekałam i przesypałam do małej miski.
3. W rondelku roztopiłam 4 łyżki masła. Roztopionym masłem polałam orzechy, dodałam szczyptę soli, wymieszałam aby orzechy dokładnie pokryły się masłem. Odstawiłam do wystudzenia.
4. Do kremu dodałam maślane orzechy.

5. Babeczki udekorowałam kremem z uprażonymi na słono orzeszkami.


1 komentarz