Spaghetti z pesto z rukoli

Składniki na 2 porcje:

- 100 g rukoli
- 70 g orzechów nerkowca
- 80ml oliwy
- 1 - 2  ząbki czosnku
- łyżka soku z cytryny (opcjonalnie)
- niepełna łyżeczka soli
- pieprz do smaku
- 1 łyżka twardego sera np. parmezanu
- 200- 250 g makaronu

Przygotowanie:

1. Makaron gotuję we wrzącej, osolonej wodzie według wskazówek na opakowaniu.
2. Do wysokiego naczynia wrzuciłam rukolę.
3. Dodałam również podprażone na suchej patelni orzeszki nerkowca, parmezan, przeciśnięty przez praskę czosnek, sól, pieprz i oliwę. Całość zmiksowałam blenderem. 

4. Kiedy makaron jest al dente odcedzam go, pozostawiając 3-4 łyżki wody z gotowania. Do gorącego makaronu dodałam część pesto i wymieszałam. Makron przełożyłam na talerze na każdej porcji umieściłam pozostałe pesto. Posypałam startym serem. 

Brak komentarzy

Prześlij komentarz