Spaghetti z pesto z pietruszki


Składniki na 2 porcje:

- 250 g makaronu
- 2- 3 pęczki natki pietruszki (użyłam natkę pietruszki z doniczki)
- 100 ml oliwy z oliwek
- 50 ml lekko podprażonych słupków lub płatków migdałowych
- skórka otarta z połówki cytryny
- łyżeczka soku z cytryny
- łyżeczka soli
- czarny pieprz
- 1- 2 ząbki czosnku
- łyżka startego parmezanu albo innego twardego sera (opcjonalnie)


Przygotowanie

1. Listki natki pietruszki umieściłam w wysokim naczyniu, dodałam posiekany czosnek, starty na drobnych oczkach ser, uprażone migdały i stopniowo rozdrabniałam za pomocą blendera dolewając oliwę z oliwek. Doprawiłam solą i wymieszałam.
2. Makaron ugotowałam al dente w osolonej wodzie. Odcedziłam, pozostawiając 3-4 łyżki wody z gotowania makaronu. Do gorącego makaronu dodałam część pesto i wymieszałam. Makron przełożyłam na talerze na każdej porcji umieściłam pozostałe pesto. Posypałam wiórkami twardego sera. 

2 komentarze

  1. Muszę wypróbować pesto z migdałami;) polecam też jeden z moich przepisów: http://rudaakuchnia.blog.pl/2014/07/12/moje-czerwone-pesto-z-makaronem/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej! Zamiast migdałów możesz dać uprażone pestki słoneczniki albo orzeszki pinii. A pesto z suszonych pomidorów zrobię następnym razem ;-)

      Usuń