Naleśniki z masą migdałową

Składniki na ciasto:

- 110 g mąki
- 2 łyżeczki cukru pudru
- 3 jajka
- 30 g masła rozpuszczonego masła
- 250 ml mleka (użyłam mleko migdałowe)
- olej do smażenia naleśników

Składniki na nadzienie:

- 250 g serka homogenizowanego
- 200 ml gęstej śmietany 36%
- 2 łyżki cukru pudru + łyżeczka do oprószenia naleśników
- 1 łyżeczka ekstraktu z migdałów
- 70 - 100 g uprażonych płatków z migdałów

Przygotowanie ciasta:


1. Wszystkie składniki dokładnie ze sobą wymieszałam. Gdy ciasto uzyskało konsystencję kwaśniej śmietany włożyłam je na 15- 30 minut do lodówki (jeśli ciasto jest za gęste dodaję do niego mleko/wodę i dokładnie mieszam).
2. Patelnię rozgrzałam, posmarowałam cieniutko olejem. Wlałam łyżką wazową ciasto, manipulując patelnią tak, by rozlało się cienką warstwą na całej powierzchni.
3. Gdy powierzchnia naleśnika była sucha, odwróciłam go na drugą stronę i dosmażyłam.

Przygotowanie nadzienia:

1. Śmietanę ubiłam z cukrem pudrem, pilnując żeby jej nie przebić.
2. Wymieszałam z serkiem homogenizowanym i migdałami.
3. Powstałą masą posmarowałam naleśniki i złożyłam w trójkąty. Posypałam cukrem pudrem i pozostałymi migdałami.





1 komentarz

  1. Musiały być wyjątkowo pyszne :)
    Jak ja dawno naleśników nie jadłam...

    OdpowiedzUsuń