Tarta wiśniowa z bezą

Składniki na ciasto:

- szklanka mąki pszennej

- 130 g zimnego masła
- 2 żółtka
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
-  1/2 łyżeczki soli
-  łyżka cukru

Przygotowanie:



1. Utarłam żółtka z margaryną, a następnie dodałam przesianą mąkę, sól i proszek do pieczenia.Szybko zagniotłam ciasto.

2. Nie wyrabiałam długo, jedynie wymieszałam składniki, by się dobrze połączyły. 
3. Ciasto włożyłam do lodówki, by się schłodziło. Po upływie pół godziny natłuściłam foremkę do tart i wykleiłam ją cienką warstwą ciasta. 
4. Ciasto przykryłam papierem do pieczenia i wysypałam kulki ceramiczne do pieczenia tarty. Tak przygotowany spód piekłam 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

Składniki  na nadzienie:


-  1/2 kg wiśni (mogą być mrożone)

- 3 łyżki cukru
- 1 łyżka mąki ziemniaczanej

Składniki na bezę:


-  3 - 4 białka

-  0,5 szklanki cukru
- 1 łyżka mąki  ziemniaczanej 
- łyżeczka octu

Przygotowanie:


1. Wydrylowane (rozmrożone) wiśnie umieściłam w garnku. Dodałam cukier i gotowałam przez kilka minut, aby puściły sok i lekko zmiękły. 

2. W małej ilości wody rozrobiłam mąkę ziemniaczaną i energicznie mieszając wlałam do gotujących się wiśni. Mieszając, gotowałam jeszcze 3 minuty.
3. Białka ubiłam na sztywną pianę. Nie przerywając ubijania, dodałam cukier. Kiedy piana zrobiła się gęsta, dodałam mąkę i ocet.  Składniki połączyłam delikatnie mieszajac je łyżką.
4. Wiśnie wyłożyłam na podpieczony spód tarty, a następnie rozsmarowałam na nich ubitą pianę. 
5. Tartę umieściłam w piekarniku i piekłam w temperaturze 180 stopni przez 10 minut. Po tym czasie zmniejszyłam temperaturę do 150 stopni i piekłam  przez 20 minut. 

Brak komentarzy

Prześlij komentarz