Koncentrat bulionu warzywnego

czyli pasta bulionowa - "domowa kostka rosołowa" 

Składniki:

- 1/4 łyżeczki ziaren czarnego pieprzu
- 1 łyżeczka ziaren ziela angielskiego
- 4 liście laurowe
- 1/2 łyżeczki rozmarynu
- 2 łyżki lubczyku
- 1/4 łyżeczki tymianku
- 1/2 łyżeczki kurkumy
- 1/4 łyżeczki imbiru
- 2 ząbki czosnku
- 1 mała cebulka
- 500 g marchwi
- 150 g korzenia pietruszki
- 150 g korzenia selera
- biała część pora
- pęczek natki pietruszki
- pęczek koperku
- 200 g pomidorów bez skóry (albo pół puszki)
- 3-4 suszone podgrzybki albo prawdziwki
- 170 - 200 g soli morskiej
- 2 łyżki oleju roślinnego
- 100 ml wody albo białego wina
-1-2 łyżki startego parmezanu

Przygotowanie:

1. Suszone przyprawy: zioła, liście laurowe, ziarna zmieliłam w małym malakserze.  Dodałam czosnek i szalotkę i ponownie zmiksowałam. Do tej samej miski dodałam sól i olej i zmiksowałam do konsystencji pesto. 
2. Warzywa obrałam i starłam na tarce, na drobnych oczkach (można drobno posiekać)
3. Wszystkie przygotowane wcześniej składniki umieściłam w garnku z grubym dnem, dodałam wodę lub wino, olej i sól. 
4. Całość zagotowałam pod przykryciem, a następnie odkryłam i mieszając na bardzo małym ogniu gotowałam 50 minut. 
5. Gotową pastę ponownie zmiksowałam, by uzyskać gładszą konsystencję, a następnie przełożyłam do słoika i odstawiłam do całkowitego wystudzenia. 
6. Zimną pastę wstawiłam do lodówki, gdzie może być przechowywana nawet przez kilka miesięcy.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz