Tarta migdałowa z jagodami (idealna)



Warto było latem zamrozić jagody, żeby móc dzisiaj upiec tę tartę.



Składniki na ciasto:



 - 250 g mąki pszennej tortowej

- 130 g masła, schłodzonego
- 20 g smalcu
- szczypta soli
 -3 łyżki cukru
- 1 jajko


Składniki na nadzienie:

- 1/2 szklanki zmielonych na proszek płatków migdałów
- 4 łyżki cukru
- łyżki mąki
- 4 łyżki roztopionego masła
- 400 g jagód (świeżych lub mrożonych) + 4 łyżki cukru


Dodatki:



- roztrzepane jajko

- 4 łyżki cukru


Przygotowanie



1. Formę na tartę o średnicy posmarowałam grubo masłem. 

2. Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni C.
2. Mąkę przesiałam do miski, dodałam pokrojone w kosteczkę zimne masło, smalec sól oraz cukier. 3. Rozcierałam palcami,  aż powstały drobne okruchy ciasta, dodałam jajko i połączyłam składniki w kulę. 
4. Gładką kulę rozpłaszczyłam na placek, zawinęłam w folię i włożyłam do lodówki na godzinę. Ciasto rozwinęłam z folii, odłożyłam 1/3 i włożyłam tę część z powrotem do lodówki.
5. Ciasto rozwałkowałam na podsypanej mąką stolnicy na placek o średnicy większej niż forma. Rozwałkowanym ciastem wyłożyłam spód i boki formy. Brakujące miejsca wylepiłam palcami. 
6. Spód podziurkowałam widelcem. 
7. W miseczce połączyłam mielone migdały z cukrem, mąką i roztopionym masłem. Mieszankę z migdałami wyłożyłam na przygotowany spód, na wierzch wysypałam jagody wymieszane z 4 łyżkami cukru. 
8. Pozostałą część ciasta z lodówki wyjęłam i uformowałam z niego w miarę cienkie wałki. Ułożyłam je przeplatając ze sobą, końce przyklejając do brzegów. 
9. Ciasto posmarowałam roztrzepanym jajkiem, posypałam cukrem i wstawiłam do nagrzanego piekarnika. 
10. Piekłam przez 30 minut na złoty kolor.


* inspiracja: Kwestia Smaku


3 komentarze