Kotlety z wędzonej makreli

Składniki na około 6-7 sztuk:

- 1 wędzona makrela (250  - 300 g) 
- 300 g obranych i ugotowanych ziemniaków
- 1 łyżka chrzanu ze słoika
-  łyżka soku z cytryny
- 2 łyżki siekanej natki pietruszki
- 1 średnia cebula
- sól
- czarny pieprz
- 1-2 łyżki bułki tartej
- 1 jajko
- bułka tarta do obtoczenia (opcjonalnie)
- olej albo masło do smażenia

Przygotowanie:

1. Ziemniaki obrałam i ugotowałam w osolonej wodzie. Ostudziłam i przecisnęłam przez praskę. 
2. Makrelę obrałam ze skóry i dokładnie usunęłam wszystkie ości. Rozgniotłam widelcem i dodałam do uduszonych ziemniaków. 
3. Cebulę drobno posiekałam i usmażyłam na rozgrzanym oleju. Dodałam do ryby i ziemniaków. 
4. Następnie dodałam jajko, chrzan, sok z cytryny, drobno posiekaną pietruszkę i bułkę tartą. Wszystko dokładnie wymieszałam i doprawiłam solą i pieprzem do smaku. 
5. Z gotowej masy formowałam kotlety, które przed smażeniem można obtoczyć w bułce tartej. 
6. Smażyłam z obu stron na rozgrzanym tłuszczu, aż kotlety stały się rumiane.

* przepis: Radość Jedzenia

Brak komentarzy

Prześlij komentarz