Pizza po francusku


Składniki:

-  2 opakowania gotowego ciasta francuskiego (około 550 g) 

- puszka pomidorów pelati 
- 100 g  anchois albo koreczków helskich
- garść kaparów  
- 50 g czarnych oliwek 
- 50 g zielonych oliwek
- 1 - 2 ząbki czosnku
- 1 cebula
-  jajko 
- kawałek masła do wysmarowania formy
- 1 czubata łyżka cukru
- 2- 3 łyżki oliwy z oliwek



- majeranek do smaku
- pieprz ziołowy do smaku
- sól morska 
- pieprz czarny mielony
- mąka do oprószenia formy

Przygotowanie:

1. Cebulę i czosnek obrałam i drobno posiekałam.
2. W garnku delikatnie rozgrzałam oliwę z oliwek i wrzuciłam na podgrzaną oliwę czosnek wraz z cebulą.
3. Pomidory przecedziłam przez sitko i pokroiłam na kawałki. Dodałam do garnka z czosnkiem i cebulą. Całość wymieszałam i doprawiłam solą, czarnym pieprzem, majerankiem i odrobinką cukru.  4. Pomidory na wolnym ogniu gotowałam około 15 minut, aż odparował płyn. Przełożyłam wszystko z garnka do miski, dodałam kapary. 
5. Anchois pokroiłam i dołożyłam do miski.. Podobnie czarne i zielone oliwki pokroiłam i dorzuciłam do pozostałych składników. Wszystko wymieszałam. Farsz doprawiłam ziołowym pieprzem.
6. W formie do tarty, którą uprzednio natłuściłam masłem i obsypałam mąką, wyłożyłam jeden płat ciasta francuskiego. Nakłuwałam go widelcem, następnie równomiernie rozprowadziłam na nim farsz.
7. Następnie całość przykryłam drugim płatem ciasta francuskiego. Brzegi mocno docisnęłam.
8. Powierzchnię ciasta delikatnie ponacinałam nożem robiąc kratkę, uważając by nie przeciąć ciasta.
9. Rozbełtanym jajkiem wysmarowałam wierzch ciasta.
10. Pizzę wstawiłam do rozgrzanego do 190 stopni C piekarnika i piekłam 17 minut.

przepis: Michel Moran



Brak komentarzy

Prześlij komentarz