Zupa brokułowa ze szpinakiem i orzeszkami


Jest to kolejny mój przepis na zupę brokułową. Ta różni się od dotychczasowych tym, że oprócz brokułów ważną rolę pełni, między innymi szpinak, że o orzeszkah nerkowca i kremowym serku nie wspomnę ;-)


Produkty:
 - brokuł (40-50 dkg) podzielony na róźyczki
- 1 cebula
- 3 łyżki oleju słonecznikowego (może być oliwa z oliwek) 
- 1 litr wywaru warzywnego
- 10- 12 dkg świeżego szpinaku
- 10 dkg orzeszków nerkowca
- duża łyżka (mogą być dwie) kremowego serku np Philadelphia  
- sól
- czarny pieprz
- łyżeczka gałi muszkatołowej
- łyżka masła

Przygotowanie:

1. Cebulę bardzo drobno siekam i wrzucam do garnka, w którym czeka  na nią rozgrzany olej (3 łyżki). Podduszam ją przez około 5 minut pilnując żeby się nie przypaliła.
2. Do garnka z podduszoną cebula dodaję wywar i różyczki brokuła. Gotuję wszystko na małym ogniu 15 minut. 
3. Po 15 minutach gotowania, kiedy brokuły będą już miękkie, dodaję serek Philadelphia, orzeszki, umyte wcześniej listki szpinaku (łodyżki odcinam i wyrzucam), sól, pieprz, gałkę muszkatołową i gotuję jeszcze przez 10 minut.
4. Po tym czasie zdejmuje garnek z ognia, wyjmuje z zupy kilka różyczek do dekoracji (niekoniecznie).  Zupę miksuję w blenderze, nalewam na talerze.

2 komentarze

  1. Właśnie zrobiłam, ale nie dodałam masła i serka ( synuś jest alergikiem). Dorzuciłam jeszcze kilka ziemniaczków, marchew i kawałek pory. Wyszło PYCHA :) Wszystkim smakowało. Dzięki za przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się bardzo! To ulubiona zupa krem mojego męża więc dosyć często ją robię i też zdarza mi się pomijać serek, chyba nawet wolę bez
    serka ;-)))

    OdpowiedzUsuń